divendres, 29 de gener del 2010

Lo Cementiri Nuclear


Una mica de situació del tema d'avui:
Ascó, població enriquida gràcies a la central nuclear, central antigament coneguda com una fàbrica de xocolata, seguiu el link si teniu temps: http://www.elpais.com/articulo/espana/TARRAGONA/CATALUNA/guerra/Asco/elpepiesp/19820614elpepinac_5/Tes

Jo hi he treballat a la central nuclear d'Ascó. Crec que van ser treballs de manteniment per al grup-2, fa uns quants anys, durant 1 mes sense descans a jornades de 12h i algun dia fins i tot 15h seguides. Jo estava estudiant a Barcelona, no tenia un duro, i vaig fer uns calerons amb Senax, encarregat del magatzem de material per fer bastides, i com a camioner suministrant aquest material als grups de treball. Això em va permetre seguir estudiant. Ah si, ja recordo, l'any que van caure les torres bessones de NYC!!!
Jo no puc dir que vulgui el tancament immediat de les centrals nuclears, més que res, perquè el progrés que tenim és gràcies a l'energia nuclear entre altres coses. El que si m'agradaria és que mica en mica, es vagin sustituint les centrals nuclears per energies més netes. no agresives amb el mediambient. i el que digui que la energia nuclear és neta, li presentaré algun mutant ucranià i que li ho expliqui a n'ell.

No m'agrada tenir una central nuclear al costat de casa. He crescut amb això, com també he crescut amb una fàbrica de productes químics, com també d'una reserva natural i d'un riu i unes montanyes i grans amics que encara conservo.
M'agradaria que no hi hagués fàbrica, m'agradaria que no hi hagués nuclear, però el passat no es pot canviar i que a més de manera negativo com positiva, ha marcat el present de la zona. El que sí podem canviar és el futur. Pobles semiindustrials, industria petita, mitjana, no agresives amb el medi, i per descomptat, no vull un cementiri nuclear a 2km de casa meva. O almenys, sense el consens popular. Si el poble la vol, per democràcia, ho hauré de respectar, però mai, un projecte d'aquesta envergadura, sense una consulta popular, informació detallada i un informe de riscos, tot en ordre invers al que jo he escrit. vull dir, de l'informe -> informació detallada -> consulta.

Les meves armes no són polítiques, ni de guerra, és musical amb cançons. igual que d'alguna manera també poètica amb les lletres de les cançons.
Adjunto un link a la cançó que he fet per la ocasió, crític amb la decisió de l'alcalde d'Ascó de portar el cementiri nuclear a Ascó.
No cal que ningú m'alerti que els riscs són mínims, ja conec els riscs.
Va per tu, alcalde d'Ascó...
http://www.youtube.com/watch?v=I8DICCaYX3E

Vaig enviar aquesta cançó a RAC1 i la van posar ahir al programa la competència, del paio anquell de les ulleres, perruca, barba i veu nasal. va intentar fer un gag per divertir a l'audiència. El que n'he tret és que hagi sonat en prime time a una emisora líder en audiència. ja està bé...
aqui adjunto link on us podeu baixar el programa. localitzeu el programa
12:00 28-1-2010 Dijous LA COMPETENCIA
buscar el minut 30.


No al cementiri Nuclear a Ascó!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa el teu comentari